Tuesday 10 April 2012

Moga Tidak Futur

Perjalanan dalam mencari keredhaanNya bukanlah semudah yang disangka. Melangkah dari dunia kejahilan ke dunia penuh kebenaran merupakan satu langkah yang amat besar. Perubahan itu sendiri amat mudah untuk dilakukan. Cuma untuk mengekalkannya agak terasa beban yang dipikul. Namun itulah pilihan yang mesti dibuat, dan dipertahankan. Jalan dakwah dan tarbiyyah bukan untuk sehari dua, bukan untuk tayangan semata-mata. Sekali kita memilih untuk melangkah ke universiti dakwah dan tarbiyyah, tutuplah pintu tersebut agar kita tidak lagi melangkah keluar. Hidayah Allah mungkin akan datang banyak kali, tapi pastikah kita yang terpilih untuk diberi peringatan beribu kali? Mungkin kita hanya diberikan satu peluang, seandainya hidayah itu dilepaskan...Lalu bagaimana?

"Sesiapa yang Allah kehendaki mendapat hidayah nescaya dilapangkan dadanya untuk menerima Islam dan sesiapa yang dikehendaki sesat nescaya dijadikan dadanya sempit dan sesak seolah-olah naik ke langit. Demikianlah Allah menimpakan kehinaan keatas orang yang tidak beriman" (6:125)

Bersyukurlah sekiranya kita antara yang terpilih untuk mendapat hidayahnya. Jangan sia-siakan. Kerana masih ramai yang tergapai-gapai rohnya menunggu hadir cahaya ke dalam hati. Saya mungkin tidak petah berkata-kata, mungkin bukan seorang yang mampu menarik ribuan pembaca. Tetapi saya cuma ingin menyampaikan ilham yang diberikan Allah S.W.T moga bermanfaat buat semua dan menjadi saksi disana kelak, bahawa saya berusaha meneruskan perjuangan dakwah kekasih agung, Rasulullah S.A.W. InsyaAllah.

Harapan, semoga tidak futur. A new start, Lillahi Ta'ala. ;)


No comments:

Post a Comment