Friday 4 January 2013

How my 2012 ended and 2013 started.

Typhoid. Accident. Masuk wad. Fail Block Cell. <---- NOT A GOOD WAY TO END 2012 AND DEFINITELY NOT A GOOD START FOR 2013.

Haaaaaaaa. Nak jerit sambil guling-guling. Tapi satu badan sakit, so TAK BOLE GULING-GULING. *muka kecewa*

Nak mengadu banyak benda. Itu ini, sakit itu, sakit ini, tapi saya bukan dilahirkan untuk mengeluh dan mengadu.

"Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya." (Al-Baqarah : 286)

Mungkin kadang-kadang saya mengadu, mengeluh, merungut kerana saya terlupa, disebalik ujian ada hikmahnya. Dan seiring itu, saya mencuba untuk jadi lebih kuat, di sisi Pencipta dan juga dalam kalangan ciptaanNya.

Im a Superwoman. The truth is, im NEITHER a superwoman nor am i a superhuman. Im just an ordinary person who hate the fact that i cant do everything. Sometimes i do feel like giving up and stop pretending im so tough that nothing can bring me down. *Nangis* 

2012 didn't end well.
2013 also didn't start well.

Tapi Allah masih izinkan saya dan kamu bernafas harini. Kenapa? Sebab Allah masih sayang and nak bagi peluang kita semua jadi lebih baik. Masih banyak perkara yang tak settle. Mutabaah amal terabur entah ke mana, nak membina individu muslim baru 5%, benda lagha masih bermaharajalela dalam jiwa, dosa maksiat belegar-legar dalam kehidupan seharian. Nasib baik accident tu bukan asbab kematian saya. Kalau ye, apalah yang dibawak menghadap Pencipta? Dosa? Maksiat? Dunia? Allahu Rabbi. *keluh berat* =.=''

Accident tanggal satu Januari tu walaupun tak tragis, tapi banyak ibrah yang mampu diambil buat bekalan menjalani kehidupan seterusnya.

"Ya Rabb, terima kasih atas ujian-ujian yang Kau timpakan. Aku mohon, hapuskan setiap dosa-dosa bersama terhapusnya setiap kesakitan yang kurasakan. Dan aku mohon diberikan kekuatan agar dapat kutinggalkan semua perkara yang menjauhkan diriku dariMu, duhai kekasih agung. Amiin amin ya rabbal alamin."

"Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaKu"(Ad- Dzariyat : 56)

P/S : I dont mind being ordinary. I just want to be super duper extraordinary in His eyes.

-Namaku bukan sebutan penduduk Bumi, tapi aku ingin namaku menjadi sebutan penduduk langit- Mimi

No comments:

Post a Comment